September 15, 2011

Ja algab kool. Eelkool. Kahe aastasele.


Imselt mu ihuhadad nagu kohukinnisus, magamatus, kuumahood (hot flashes) pluss koige uuemalt nohu ja valus kurk ei aita kaasa aga ma tunnen ennast nagu Absoluutselt Koige Apum Ema. Olivial algas eelkool (siin kandis on eelkool, siis lasteaed, siis kool). Me keskmiselt popp eelkool on 2x nadalas, 2.5 h. Arvutan et ok Melanie soogiaeg 9 paiku, Olivial kool algab ka 9, viin ta ara siis tulen soodan Melaniet rahus kodus. Saame kodunt valja usna edukalt ja enneaegselt. Kohale joudes saan hea parkimiskoha ja motlen et miks need teised emmed autodes ootavad. Pargin kohmakalt ringi peale, motlen et vahet pole nagunii 5 min parast tagasi. Olivia on tossud, sokid jalast ara votnud ja mu hoolikalt tehtud hobusesaba lahti tommanud. Kammi ei taibanud kaasa votta, sormedega kraabin mingi saba kokku. Melanie hakkab nutma, votan ta istmest valja, hakkab hoolega mu olga imema. Laheme kooli, uks kinni. Blond emme tennise outfit-is informeerib mind et uksed tehakse tapselt kell 9 lahti. Saabuvad teised emmed lastega, enamus workout ja jooga riietuses. Enamus blondid. Paar brunetti ja issit kah sekka. Saame sisse jumal tanatud, Melanie on nalgas ja nutab. Olivia otsustab ka nutta ja teatab et tahab koju. 3 kasvatajat proovivad Oliviat lobustada, too hoiab minust kinni.

Oeh. Lahen istun suurde kappi ja imetan seal, Olivia lopuks lopuks laheb tuppa et maalida. Mul nina ja rinnad tilguvad aga uhtegi taskuratti lahedal pole. Hale vaatepilt, ma utlen. Kui asutan end minema, O jalle nutmas. Teen sudame kovaks, annan musi ja ytlen et varsti naeme ning lahen. Oehhhhhhhh........

Tagasi tulles kain kahku soogipoest labi ja siis tuleb paar tundi hiljem meelde et need ikka veel autos. Lahen toon sisse, Olivia vahepeal haarab tassi kohvi ja valab selle toolide peale. Jne.

7 comments:

  1. Tere Haiku! Katrin siin. Suur soovitus, withdraw Olivia from preschool ja palka selle asemel endale paar korda nadalas nanny, kes tegeleb su vanema tytrega ja aitab samas veits koristada. Kohalikes raamatukogudes on palju tasuta erinevaid programme (Wilton, Ridgefield, Westport), mis teevad sama valja, mis yks preschool kaheaastasele. Olivia saab seal teiste lastega samamoodi sotsialiseeruda. Laseksid nanny'l ta sinna ja tagasi soidutada, samal ajal tegeleksid pisikesega. I love America, aga kui lastekasvatamiseks tugivork vanavanemate/sugulaste naol puudub, on ise yksi vaga raske hakkama saada, eriti kui igale poole tuleb vahemalt pool tundi autoga soita, kui mitte kauem ja kui "eestimaine" lasteaiasysteem puudub. Joudu ja jaksu! Loodetavasti kohtume talvel, kui ma taas CT satun. Kalli!

    ReplyDelete
  2. hei! ma arvan ka, et seda küll vaja ei ole, sama raha eest võiks käia koristaja ja lapsehoidja ja saaksid Oliviaga mujal käia nii kaua, kui lapsehoidja pisikest hoiab. mis lisaväärtus sel eelkoolil on üldse? Tiina

    ReplyDelete
  3. Eelkool on tunduvalt odavam kui lapsehoidja/koristaja. Me lapsehoidja on $17 ja tema ei korista v.a et paneb manguasjad ara. Ning kui ma olen kodus siis Olivia tahab minuga olla, mitte lapsehoidjaga.
    Programmid raamatukogudes on luhikesed a la 30 min ja sinna soitmine/pakkimine sama. Teiseks saab teiste lastega seal suhelda ja neil on vaga vahvad programmid. Ma saaks ta sinna viia ja beebiga siis poes kaija vms. Ma kujutan ette (loodan) et kui rutiin tekib siis ei ole probleemi, ma lihtsalt hetkel kui peata kana ringi jooksmas.

    ReplyDelete
  4. Lihtsalt infoks: see sinunimetatud eelkool on Eestis beebikool. Siis tuleb lasteaed, siis eelkool (1 aasta päris koolis 1-2x nädalas lasteaiaga paralleelselt) ja siis tuleb kool.

    ReplyDelete
  5. Kõlab nagu täiesti tavaline kahe-lapse-ema-päev. Küll varsti oled vilunum:)

    ReplyDelete
  6. NY: ok ara ytle nii. :) Ma loodan olla vaga padev ema, very together, very soon!!!

    ReplyDelete