November 1, 2010

Oh issand....

Olivia haiglaarved hakkavad saabuma, esmalt siis meie lastearsti juurest. Tegime ka 15 kuu kohustusliku visiidi kus saime 3 vaktsiini. Iga vaktsiin on $35-50 ja igale vaktsiinile lisandub administratiivtasu (?!) ka $25-50.

Loppeks oli Other Assessments $50. Helistasin et kusida mis see siis nuud. See $50 oli valjaselgitamiseks kas laps oli kontaktis kellegagi kel tuberkoloos kui maalt valjas (seega siis Eestis). $50 valjaselgitamine oli vag teaduslikult nonda, et kusiti minu kaest. Kas laps puutus kokku kellegagi kel TB? Vaga popp. Koige kallim kusimus siiani.

6 comments:

  1. hehee, mul siiani maksmata marleeni mingi analyysiarve, mis aastaid tagasi arst vottis, lihtne kaabe huultelt, kus olid villid - 200 taala. kuna meil siis pabereid polnud, laks see arve lakke. kui sa naed, et ma olen vaene inimene ilma kindlustuseta, siis miks teed mulle analyyse, mis maksavad hingehinda.
    tore ameerika tervisesysteem :)
    esimene talv olime jah lapsega molemad raskelt haiged, angiinis, lisaks sai marleen raske allergilise loobe AB-st. Meie kahe arstivisiidid ja analyysid laksid kova tonna maksma...
    nyyd mul endal tervisekindlustus, kaisin just naistearstil, UH tehti ka, tean juba, et jalle mingi 300-400 taalane laks tuleb sealt.
    aga vaktsiine kaime meie tegemas mingis Community Health Centeris, kus vaktsineerimine on 10 taala olenemata vaktsiinide arvust.
    mul lapsel pole siiani tervisekindlustust, arstil kaime siis, kui haige on. regulaarselt kaib vaid hambaarstil.
    kui midagi peaks juhtuma, ma ei tea, mis saab....

    ReplyDelete
  2. seda lugedes, olen õnnelik, et elan Eestis ja laps on olnud ka terve nagu purikas. 14 aasta jooksul vist raskeim haigus kerged tuulerõuged. ma ei lasknud muide omal ajal imikut vaktsineerida, alles viieselt vist sai mingeid süste. ühtegi antibiotsi pole vist siiani saanud. puhas õnn. usa müstilistest arstiarvetest olen ka varem kuulnud.

    ReplyDelete
  3. USAs oleks siis üsna lihtne olla vaktsineerimise vastane kui sellise jura eest tuleb sellist hinge hinda maksta :)

    ReplyDelete
  4. Mu meelest on lapse sellises vanuses Eestis päris hea elada;P Paid teile kõigile! Liina

    ReplyDelete
  5. See vist sõltub väga hinnakirjast. Kui ma USAs olin, siis oli kohustuslik TB test (skin test), mille kõik exchange student'id pidid tegema ja see maksis $17...

    ReplyDelete
  6. Ei see taiesti teine asi kui lapsega minna.

    ReplyDelete