November 29, 2008

Tohderdatud ounakook



Lehttaigen on uks tanuvaarne loom, eriti kuna saab poest osta. Tavaliselt loigun ounad voi pirnind peale, kupsetan ara ja siis pintseldan mikrolaine ahjus nats kuumutet aprikoosimoosi peale.
Aga nadala alguses oli ounu liiga palju aga ei viitsinud sama moodi teha. Ei tahtnud ka ounu kuumutada pruuni suhkru ja rosinatega voi pirne keeta suhkrusiirupis kaneeli ja vaniljega. Avastasin hoopis et mandli kreemiga ehk siis frangipane tuleb taiesti teistsugune ja vaga hea valja. Frangipanet voib kasutada igast kupsetiste tortide juures, eriti muretaigna kupsetiste juures.
Pohi koostisosa on mandlijahu mida voib osta voi ise teha kergelt keedetud mandlitest. Mina, valikuliselt laisk nagu ma olen, ei viitsinud kedagi keeta, votsin suure peotaie ja viskasin koogikombaini ja lasin jahuks pulverdada. Vaga peeneks ei saanud aga mis sellest.

Frangipane

50 gr suhkrut
42 gr magedat void
1 suur muna
1/2 tl vanilla ekstrakti
42 gr mandli jahu
1 spl jahu

ahusta elektrimikseriga suhkur ja voi, siis munad ja vanilli ektrakt. Sega omavahel jahu ja mandlijahu ning siis vahusta nad voi segu sisse. Kata ja pane kulmkappi kuniks saad taigna valmis.

Mina maarisin segu siis lehttaignale peale, punaviilud koigepeale ja ulejaanud mandlijahu (tegin nats palju) puistasin peale. Siis, ytlen habenemata, lakkusin kausi puhtaks. Teadvustasin kull et voikreem aga see mandlijahu annab taiesti teistsuguse kreemise maitse. Mmmmmm........

G tuli koju ja utles jalle midagi et kui tema juurde votab kaalus, on see minu suu ja siis soi kolm tukki ara. Kuidagi pidulikum ja kreemisem ounakook tuleb.

No comments:

Post a Comment