December 7, 2009

ämm, kalkun ja puuduv kuusk....

Amm ja ai joudsid tanupuhadeks kulla, mulle oeldi tere ja nouti Number One'i naha seega siis Oliviat. Toin lapsukese valja kui arkas unest ja amm noudis et anna siia. Onneks Olivia ei voorastanud, naeratas roomsalt ja veetis jargmise nadala amma voi aia sules kes ei joudnud ara imetleda. Nyyd ta kannatab tahelepanu puudumise sundroomi all kuni me Floridasse G suguvosa juurde jouame voi minu ode siia tuleb. Kahjuks joudis Olivia mingisse etappi kus ta arkas iga 3 h tagant ules, nii et minu magamatuse tase joudis uude seniiti taiesti pluss veel suua tegemine ja suhtlemine ja puhad. Ma olin labi nagu lati raha. Ma isegi unustasin kontrollida kas G oli kalkuni valja votnud kulmast (mida ta ei olnud) ja siis ma uritasin seda paev enne kahku ules sulatada. Krrrmmmm, viisakas tuli valja loppeks. Onneks nuud olen kaks ood vahemalt 5-6 h magada jarjest saanud. Amm tegelt kupsetas, koristas ja aitas suua teha ning ai puhkis porandaid ja parandas asju mooda maja, isegi ringi soita saime nendega natukene, kaisime Newport'is jalle, merd kaemas.

Olivia on uli-sarmantne laps kull, vaatas emmega tott ja naeratas, kuskil 20 min jutti. Ma pean sudame kovemaks tegema, muidu saab see laps mu poolt hirm ara hellitatud. :)


Ai joob kohvi paev otsa nagu mu emagi (ning siis molemad kaeblevad et magada ei saa) ja mu kumnest kohvitassist leidis kapist ules uhe onnetu tassi mille kunagi ammu olin G-le ostnud. Tassi aares on kirjas I like to think of you ja kui tuhjaks jood siis tassi sees on kirjas Naked. Vaatasin oudusega kuis ai joi sealt kohvi aga kuna midagi tahele ei pannud, motlesin et kes see siis ikka loeb mis tassil kirjas. G ytles et paari paeva parast olevat ai teatanud et ta sai vist vale tassi ja naernud. Naitas ammale ka. Amm ei naernud. Ja mina motlesin et miks ta mulle pakkus kohvitasse mida ta teiselt minialt kingiks sai, mul ju neid kull....

Saime G-ga linna peale minna, amm ja ai hoidsid Oliviat. Nii nii tore oli minna, kahekesti, lihtsalt uitama. Ei mingit lugemist et kahe tunni aja parast Olivial uinak voi 3 h parast suua andmine. Mitte et ma temast puudust ei tundnud aga tore oli kahekesti olla. Vabad ja vallatud.

Rockefeller Center'i juures olev puu - nats niru pilt tuli


Bloomingdales jouluvaateaknad: Dynamic Duos


Meie dinner - austrid Grand Central Oyster Bar. G oli nordinud et Florida austreid ei olnud nimekirjas.


Amm ja ai lahkusid jattes meile joulukinke ja ma vaatasin kerge masendusega majapidamist. Kaarisin kaised ules, join kohvi ja hakkasin koristama, pakkisin ara tanupuhade kaunistused, tirisime G-ga alla joulukaunistused ja uritasin ara plaanida mis ja kuhu. Puhapaeva ohtuks oli selge et ei joua koike tehtud ja ka kuusele jai jargi minemata. Andsin alla, panin kuunlad polema ja tegin meile esimest korda ameeriklaste joulujooki eggnog. Panen retsepti siia, taiesti viisakas, magus ja kreemine.



4 munakollast
67 g suhkrut, pluss 1 spl
473 ml piima
340gr vahukoort
85 gr rummi
1 tsp muskaatpahklit, varskelt riivitud
4 munavalget

Eggnog'i voib teha keedetult ja keetmata, kui munad on varsked siis ma eelistaks keetmata, kergema maitsega ja rohkem varskendav.
Vahusta munakollased suhkruga kuni kollased on heledad ja suhkur sulanud sisse, lisa piim, koor ja rumm.
Vahusta valged 1 spl suhkruga pool kovaks (nii et pehmed tipud jaavad) ja sega hulka. Pane kulmkappi vahemalt pooleks tunniks. Serveeri muskaatpahkliga peale riivitult.

5 comments:

  1. Oliva on väga armas neiu!

    Kas jõulukuusk tuuakse kohe peale tänupüha lõppu tuppa?

    ReplyDelete
  2. nutmeg muskaatpähkel on.

    ma proovin ka selle retsepti nüüd järgi, pikka aega on isutanud, a pole varem retspeti otsinud. aitüma.

    ReplyDelete
  3. Pagulane: jah, traditsiooniliselt parast tanupuhi tuleb Black Friday (kus siis poed teevad hulle alesid uheks paevaks ja osad lahevad vara vara hommikul juba jarjekorda) ning kuused tuuakse tuppa ja hakatakse kaunistama. Meie kandis pea et iga kolmas kaunistab maja valjaspoolt ja tosiselt ikka. Ning siis on 12 Days of Cookies - puhendunud kupsiste tegemine. Osad naised teevad taignad varem valmis, kulma ja siis kupsetavad puhade eel.

    Maarja: aitah, parandan retseptis ara. Ja rummi voib asendada bourboni voi viskiga ja kogust suurendada kui soovi on. Mina tundsin rummi maitset aga G pidi ule kusima et kas ikka sees.

    ReplyDelete
  4. Kas sellest kuusest jõuludeks tüdinud pole? Mind hakkavad isegi need kodused jõulukaunistused ühel hetkel ahistama, kuuske küll enne jõuureedet ei taha :).
    No nägid, lõpuks läks see ämma ja äia külaskäik ju hästi!

    ReplyDelete
  5. Panen kõrva taha!
    Kauneid pühi Sulle ja Oliviale ja G-le!

    ReplyDelete