December 16, 2009

Mees. Naine. Naine. Mees.

Sobranna V on Pariisi kolimas uue elu, karjaari ja armastuse otsingul. Koige Prantsusmaaga seonduvaga on ta harras austaja olnud alates nende soogist kuni mitme viisini kuis prantslanna oskab siduda ratti nonda et outfit uus ja huvitav valja naeks.
Ameeriklased peavad eurooplasi vaga seksuaalselt avatuks ja kuidagi popimaks kui nemad ise. Kui ma veel pean kuulma jarjekordset tolmuimeja reklaami britti aktsendiga.... Voi tuleb meelde kuis enda arust normaalne tuttav meesterahvas kusis minukaest taiesti tosiselt jousaalis (kui veel vaba ja vallaline olin) parast seda kui olin baaris tema ja ta naisega kohtunud, kas nad saaks mind huvitada menage-trois'iga (naed see sona kah prantsuse keelest).
Eurooplased peavad ameeriklasi lollideks (kes valismaal oppinud teab et pole tosi), paksudeks (ema oli taitsa tige et outlet'idest ja aledest vaiksed numbrid pea et puudusid ja suuri oli kull ja kull) ja muidu enesekeskset (ok, selles voib palju rahvusi suudistada).

Osad peod reklaamivad ennast kui euroopa maitse ja stiili edastajana. Ning naisi uurides tanaval, peab utlema et ma ei tea kui udupeened need prantsuse naised on aga eesti naine on minu arust vahemalt viisakam. Rohkem kokku pandud, alati kerge meik, lohnaoli jne. Kuigi erinevaid maitseid naeb siin rohkem, vahem seda massi-beebindust. Kaisin kliendiga mooda kalleid butiike ja kohe torkas silma kes oli kohalik ja kes oli Euroopast. Ja mitte heas mottes - klassifitseerisin eurotrashi alla: paksud ja ebaviisakad saksa naised kes olid veendunud et nemad koige tahtsamad ja ida-euroopa tibid (noh, konts ikka korge, sire saar, yliblondeeritud pikad juuksed ja madalam=laiem tyyp korval).

Vot euroopa mehi tunned ka ara, vahemalt ameeriklastega vorreldes. G itsitas tykk aega kui eesti meeste poppe kingi nagi ja need pikema ninaga kingad mis sa talle eestist ostetud istuvad siiani riiulil. Oh... Ja nonda nimetatud muskli sarke (kui sark nii umber on et keha ikka vaga naha) ei kanna. Ning teine erinevus mis mind kurvastas oli see et ei lohna nad suurt! Mulle meeldivad hasti lohnastatud mehed! G ytles et tool hakkataks imelikult vaatama kui ta iga paev lohna peale paneks. AGA mida ameeriklannad on oma aastakumnete pikkuse sojaga saavutanud on see
1. ameerika mehed on palju arusaajamad naiste teemadel - lapsed, kodu - ja aitavad kaasa ning votavad naisi rohkem vordvaarse partnerina kui eurooplased. samas, uks prantslanna kellega teemat arendasin ytles et prantslannad et tahagi vordsed olla, nad ei eeldagi et mehed neist aru saaks aga nad ka ei kiru nii mehi taga kui ameeriklannad
2. ameeriklannad nyyd kurdavad et mehed liiga "pehmed" aga osad siiamaani saavad vihaseks kui neile uks lahti tehakse.kurb, ma utlen. ning seda kombot mida holpsasti eestis leiab - naine kes oskab paeva sundmustest vestelda, hoolitseb enda ja kodu eest ja oskab suua teha - on siin harvem nahe.

Ja minu umbne arutelu ei oleks loplik ilma usu faktori lisamiseta. Ameeriklased laias laastus on kas usklikud voi vahemal kirikus kaija peres ules kasvanud mis tahendab seda et vaartused on konservatiivsemad kui meil. Isver, uks suvi sai miniseelik ostetud, G tostis kulmu ja kusis ajalehe tagant et ega ma ometi nonda valja lahe. Ning bikiinides oue ei silka, ei sobi mitte. Eesti pulmas kibe karjumisega pruut saab ikka korraliku suudluse, ma pidin G-lt lipsust kinni haarama et mees mulle parast kombekat suudlust andes ara ei kaoks. :) Nagu G ytles, kes on sellisest kombest kuulnud, kirikuopetaja ja molema vanemate ees. :) Heh. Aga minu halb moju annab tunda. Uhel uritusel olles G pani kae tagumiku peale. Korraks aga kindlalt. Skandaalne!

"You have to love men a lot. A lot. A lot. You have to lve men a lot. Otherwise, they are completely unbearable."

Marguerite Duras

7 comments:

  1. noustun enamusega, mis kirjutasid :) peab taiesti paika.
    kuigi elame nae erinevates osariikides ja indiana on eriti traditsiooniline ja natuke vanaaegne eurooplase jaoks.
    ei leia mina siin oma kohta. mingi beibe pole kunagi olnud, siiski meeldib mulle enda valimuse eest hoolitseda, st ma proovin hoiduda muutumast 100 kiloseks massiks ja natuke ikkagi poorata tahelepanu, mida ma kannan, mitte ainult teksad ja tossud ja pusa ( ausalt oeldes vihkan seda kombinatsiooni ) koige hullem veel on mingi spordimeeskonna dressikas ( siin siis vaieldamatult Colts ). Samas teisest kyljest mulle meeldib, et ei ole mingit esinemist-eputamist riietega ja inimesed votavad asju rohkem vabalt. Ent ma ei taha siiski votta asju liiga vabalt. Kohati ma tahaks karjuda ameeriklaste aegluse ja ykskoiksuse peale. Ma ei kannata, kui inimene, kes peaks tegema oma tood, tegeleb saja muu asjaga, aga mitte oma too tegemisega. Siin on see taiesti tavaline.
    Ja see naiste vordsus - oige, minagi ei taha olla supernaine, kes koike suudab ja jouab ja tore on, kui mees aitab, kuid osad ameerika naised votavad seda kui ettekaanet yldse koigist kohustusest loobuda. Just raakisime naabrimehega ( 27a )sellel teemal. Ta ytles, et see on masendav, et paljud naised ei taha ega oska isegi normaalset ohtusooki perele valmistada.

    ReplyDelete
  2. Minu meelest on ameerika ühiskonnas suur vastuolu nö kuulsuste ja tavainimeste vahel - tavainimeste puhul peetakse igasugust veidi paljastavamat riietust tabuks, samas kui kuulsuste puhul eeldatakse, et see on täiesti normaalne (ja kohati lausa auasi), kui nö staaripositsioonil neidis Playboys poseerib. Victoria Beckham sai nahutada selle eest, et ei kandnud rinnahoidjat ja nibusid võis välguga pildistades läbi pluusi AIMATA, samas kui keegi ei arva, et oleks taunitav see, kui noorte iidol Miley misiganes (Syrus? Sirus?) kannab teksaseid, mida meil huvitavast materjalist aluspesuks peetaks. Kohati metsik konservatiivsus ja siis sellega täiesti kokkusobimatu vabameelsus põhimõtteliselt samas asjas. Huvitav, millele see vastuolu tugineb? Või on see ainult mulje, mis mulle pinnapealsel vaatamisel jäänud on?

    ReplyDelete
  3. USA-s on palju vastuolulist, aga see võib tulla sellest, et suur maa ja palju võimalusi. Samuti palju erinevaid etnilisi gruppe, pole homogeenset kultuuri.
    Aga lollideks peetakse ameeriklasi vähemalt Euroopas küll, eks see tuleneb nn keskmise ameeriklase viletsast informeeritusest ja haridusest. Palju neist ikka Yaleś ja Stanfordis õppinud on.

    ReplyDelete
  4. Mina pean ka keskmist ameeriklast (kui selline üldse olemas on) suht rumalaks kahjuks. Eks selline eelarvamus tekib ikka ennekõike oma kogemustest, aga ka mujalt lugedes ja (pealt) vaadates. Nad on kuidagi pealiskaudsed ning mitte eriti teadlikud asjadest, millest iga normaalne eurooplik teadlik on.
    Üks näide. See pole hea näide vist, aga siiski... Kohtusin ühe omavanuse mitmendat põlve ameeriklasega mingid aastad tagasi. Ta oli pärit Texase osariigist, käis ülikoolis ja tegi Bushi kampaaniat omal ajal. Väga tark poiss, mõõdukalt usklik ja igati meeldiv inimene. Muusikast rääkides selgus, et ta ei tea, kes on laulja nimega Madonna. Mingil põhjusel mõjus see mulle täiesti shokina, sest ma tõesti ei kujutanud ette, et on inimesi, kes ei teaks Madonnat.
    Üldteada on ameeriklaste täielik võhiklus geograafias - leia mulle ameeriklane, kes teab, kus on Finland või Lithuania? Eestit ma parem ei mainikski...
    See, et ameeriklased on ülekaalulisuse poolest nr 1 maailmas, pole ka mingi saladus.
    Eesti mees pole ka mingi kingitus üldjuhul - enda eest nad ei hoolitse, soengud on paljudel aastast 1972 ning paljud ei võta tänini laste kasvatamisest ja majapidamistöödest osa. Tunnen isiklikult kahe lapse isa, kes ei tea, kuidas muruniiduk käimagi läheb, rääkimata laste vannitamisest või vaiba kloppimisest.
    Eesti naine, mina siis näiteks, on liiga kriitiline, liiga vähe naeratav, liiga hõivatud, üsna töökas, eesti mehega võrreldes rohkem haritud ning hoolitsetud välimusega.

    ReplyDelete
  5. No need toredad mehed onju eesti naiste poolt ise kasvatatud - kanaemalikult kõki ette ja taha ära tehes. Ma olen ikka tubli töö teinud, et seda emmemise taset muuta ja saanud oma ämma poolt paljude imestavate pilkude osaliseks. Mis siin salata - äiast on kahjuks kujunenud isik, kelle pingutust nõudvaim tegevus on 2-e telekapuldi käsitlemine ja diivani vahetamine voodi vastu.
    Ameeriklaste geograafiaalsed teadmiste üks hea näide on mu oma sõbrannalt, kes USA-s olles läks teise osariiki ja talt küsiti seltskonnas imestava pilgu saatel :"Kas sul ikka viisa selleks on?"
    Kuigi tarku ja topsikuid on minu meelest igas riigis suht võrdselt.
    USA-s on ilmne põhjus ühtse kultuuriruumi puudumine ja tohutu suurus ja mis siin salata, ilmselt ka nende inimeste geneetiline kood, kes sinna on kunagi migreerunud.

    ReplyDelete
  6. Geograafia osas kehtib ju tegelikult see, et enamasti norivad ameeriklaste geograafiaalaste teadmiste kallal inimesed, kes tegelikult ise USA osariike kaardil näidata ei oskaks. Ma ütlen ausalt, et mina ei oskaks, Washingtoni ja California näitaksin muidugi ära, aga see on peast ka üsna kõik. Kuidas saaksin ma siis oodata, et nemad Euroopast midagi muud peale Inglismaa ja ehk ka Prantsusmaa, Saksamaa ja Hispaania/Itaalia (kaks esimest ajalootunnist, kas viimast on lihtsalt turistide seas popid) teaksid? Lisaks, kas teie oskaksite Euraasia kaardilt kohe näidata, kus täpselt asub Mongoolia? Nende seisukohast oleme me Mongooliaga tähtsuse osas ju ühe pulga peal. :D

    ReplyDelete
  7. Nene - meie kandis pakse ei nae suurt, needki on mustad voi siis india naised. Teksad, tossud jne on enamjaolt vanemate inimeste seljas. Ja ameeriklaste ukskoiksuse kohta, minu arust on eestis palju hullem ,just teenendajad ja muud.
    Rents: Beckham ju britt. Aga meelelahutajad ju eraldi klass omaette. Aga raske teha uldsistusi nii suure maa kohta. Jaan taiesti nousse geograadfia teemal, muuseas.
    Pagulane: eks see soltub su enda kogemustest aga enda pohjal, olen kohanud hammastavalt rumalaid ja vohiklikke eurooplasi, indialasi ja ameeriklasi aga ei saaks oelda et ameeriklased kuidagi lollimana silma torkaks....
    Ketu: Madonna mitte teadmine ju tarkuse puudumist ei naita, pigem seda et poppkultuuriga kursis ei ole voi radikaalselt teistsugust muusika eelistust.
    Ma utleks et oma kumne siin elanud aasta jooksul on Eestit teadnud 7 inimest 10st. Ja isegi mitte teadnud vaid kas siin kainud, laulupidudest kuulnud, me arhitektiga tuttav jne jne. Ja Rentsiga jaan nousse, paljud eestlased teaks kus osariigid, kuigi need suuremad kui euroopas riigid. Ning ega me ilmselt Aafrika riike voi Kesk ja Louna-Ameerika riike oskaks paika panna.
    Eesti naine kirjeldus vaga tabav. Luhike aga tabav. :)
    Karmen - tapselt.

    ReplyDelete